توضیحات

مشاهده لیست کامل ویدئوهای داستان اعتماد به غرب! (5 کلیپ)

 

در ادامه داستان های اعتماد به آمریکا
آمریکایی ها بعد از انقلاب تمام پولها و دارایی های ایران را در خارج از ایران  مصادره کرده بودند و ایران پس از تسخیر لانه جاسوسی، در یک توافقنامه با آمریکا به نام توافقنامه الجزایر آمریکا قرار شد در ازای آزادی کارمندان آمریکایی 1- عدم دخالت آمریکایی ها در امور داخلی ایران 2- بازگشت دارایی های ایران و رفع تحریم ها 2- آزاد کردن دارایی های بلوکه شده ایران 
ایران همه کارمندان آمریکایی را آزاد کرد اما آمریکا به هیچ کدام از تعهداتش عمل نکرد و باز هم اعتماد به آمریکا جواب نداد.
تا بیشتر متوجه شویم که اعتماد به غرب و آمریکا هیچ حاصلی برای ایران ندارد.

توافقنامه الجزایر 
انقلاب اسلامی‌در ایران، آمریکایی‌ها را تحت تاثیر قرار داد. طبق گفته بروس ریدل عضو سازمان سیا: روسای ما نتوانستند درک کنند که چه طور یک آیت الله 80 ساله که با ماست و پیاز زندگی می‌کند می‌تواند انقلابی را در کشوری رهبری کند که منجر به خروج و سرنگونی مهمترین متحد آمریکا شود.
آمریکایی‌ها که از این اتفاق خشمگین بودند تمام دارایی‌های ایران را در آمریکا، بلوکه کردند. تا نوعی تهدید به شمار آید اما ایران به این موضوع اهمیت نداد. پس از مدتی این اختلافات به دخالت در امور ایران رسید در حدی که آن‌ها توسط کارمندان سفارت آمریکا در ایران جاسوسی می‌کردند. پس از اینکه دانشجویان مسلمان و جوان ایرانی سفارت را اشغال کردند و ماموران را دستگیر کرده و اسناد جاسوسی و شنود آن‌ها را در رسانه‌ها با عنوان لانه جاسوسی بر ملا کردند. آمریکا در ازای آزاد سازی مامورانش متعهد شد:
1.    در امور ایران مداخله نکند.
2.    مجازات‌های اقتصادی را لغو کند
3.    دارایی‌های بلوکه شده را آزاد کند
چند روز بعد کارمندان سفارت آزاد شدند اما آمریکا باز هم به تعهدش عمل نکرد.

 

 

 


پر بازدید ترین مطالب

نظرات
 
   
 

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.