توضیحات

مشاهده لیست کامل ویدئوهای قدرت نظامی ایران از نگاه رسانه های خارجی (17 کلیپ)

 

قدرت نظامی ایران در ساخت قایق تندرو و فوق سریع برای مقابله با ناوگان دریایی آمریکا در رسانه های خارجی بررسی می شود

تصویری که می‌بینید برد استون جنگنده است. درهم شکننده سرعت که توان حرکت با سرعت باورنکردنی را دارد. نخستین بار این قایق توسط (دیوید بکام) طی مراسم افتتاحیه المپیک مورد استفاده قرار گرفت. اما امروز بر اساس گفته سازندگان این قایق، این مدل در اختیار نیروی دریایی ایران است. این منبع می‌گوید ایران مقادیر زیادی از این قایق را خریداری کرده است. تلاش کشور‌های غربی برای بستن شریان دریایی بر روی ایران هم بی نتیچه بود. آن‌ها توانستند این قایق‌ها را از فروشنده جنگ افزار در آفریقای جنوبی خریدار ی کنند.
ایران توانست پروتیت را که هم اکنون با نام سراج 1 شناخته می‌شود مهندسی معکوس کند. سراج بخشی از ناوگان دریایی پر سرعت است که مجهز به جنگ افزار‌ها و راکت می‌باشد.
این بخشی از شیوه نامتقارن جنگی ایران است که از قایق‌های کوچک جنگی برای حمله به ناو‌های بزرگ استفاده می‌کند.
نگرانی‌های غرب از ناوگان قایق‌های تندروی ایران پس از بازی جنگی شبیه سازی شده سال 2002 افزالیش یافته است. این از زمانی است که ناوگان دریایی آمریکا در این بازی از شکست سنگین در حمله شبیه سازی شده در خلیج فارس در امان نماند و برخی از ناو‌های بزرگ بر اثر این حمله غرق شدند.
برندستورچلنجر توسط لاون کامپ بل طراحی شده است. او می‌گوید طرح بی همتای تیغه در سوراخ، چگونه قایق را در شرایط سخت دریایی پایدار و سریعتر می‌کند. که البته طراحی او را ایران در اختیار دارد.
به گفته تحلیل گران خارجی نگرشی پشت جنگ نامتقارن است و آن این است که می‌تواند ایران را تقویت و توانمند تر کند. در این صورت هر گونه جنگی علیه ایران را نا کارآمد می‌کند. و درکل این نوع از قایق‌های تند روی نوین ایرانیان، توانایی رویارویی با وضعیت‌های تهدید آمیز این چنینی را دارند.
اکنون ایرانیان می‌توانند از این نوع قایق نه یک عدد بلکه یک ناوگان شبیه سازی شده کامل بسازند.
فرمانده نیروی دریایی ایران، امیر علی فدوی اعلام کرد که آمریکا در سال 2009 تلاش کرد تا جلوی قایق‌های برند استورم چلجر را بگیرد که در طی یک رویارویی 18 ساعته شکست خورد.
چیزی که مایه هراس دشمن این است که ایران منتظر یک بهانه است تا با خشم این قایق‌ها را به دریا اعزام کند.
 


پر بازدید ترین مطالب

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.