توضیحات

مشاهده لیست کامل ویدئوهای قدرت نظامی ایران از نگاه رسانه های خارجی (17 کلیپ)

 

بخشی از گفتگوی شبکه خارجی با مقامات آمریکایی در رابطه با قدرت نظامی ایران. اگر آمریکا جنگ با ایران را شروع کند چه اتفاقی می افتد؟ آیا آمریکا جرات شروع حمله به ایران را دارد. در صورت حمله آمریکا به ایران نقش نیروهای نیابتی ایران در کشورهای منطقه چگونه است؟

سناتور چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا:
دلایل قدرت نظامی‌ایران نخست به خاطر گوناگونی جنگ افزار‌های ایرانی است. دلیل دیگر به خاطر مردم ایران است. آنان شبه نظامیان شیعه در سراسر خاورمیانه دارند. حزب الله یک قدرت قابل توجه است. آنان ارتشی سازماندهی شده دارند. آنان غیر متمرکزند و دارای ارتش دریایی منظمی‌هستند (این توانایی حزب الله) می‌تواند دیگر کشورها را درگیر (تشویق و حمایت) کند.
عراق کشوری است که شیعیان در آنجا غالب هستند (جنگ با ایران) جنگ در کشور‌های سوریه یمن و لیبی خواهد بود. بنابراین این جنگ بسیار آشفته خواهد شد.
سرهنگ ویلکرسون رئیس دفتر سابق وزیر خارجه آمریکا
ما در واقع جنگی را می‌بینیم که نسبتا سریع در منطقه گسترش پیدا خواهد کرد. عناصر ایران در عراق از ایران طرفداری خوهاند کرد. عناصر ایران در سوریه از او حمایت خواهند کرد همچنین عناصری در عربستان سعودی هستند که منتظرند خاندان سلطنتی به سختی زیر فشار یک طرف قرار بگیرد.
دریادار جان کربی سخنگوی سابق پنتاگون:
اگر قرار باشد یک درگیری متعارف با ایران پیش بیاید من هیچ (نشانه ای) از پیروزی در این میان نمی‌بینم.
ما نیروهایمان، پایگاه‌هایمان، کشتی‌هایمان و هواپیماهایمان را از دست خواهیم داد.


پر بازدید ترین مطالب

نظرات
 
   
 

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.