توضیحات

مشاهده لیست کامل ویدئوهای قدرت نظامی ایران از نگاه رسانه های خارجی (17 کلیپ)

 

بررسی کارشناسان شبکه آمریکایی در مورد قدرت نظامی ایران در هک و کنترل گرفتن پهپادهای آمریکایی و بررسی سایر توانایی های ایران در زمینه هک . کنترل هواپیماها و ناوهای آمریکایی.

مجری برنامه از خبرنگار می‌پرسد اولین چیزی که می‌خواهم بدانم این است که وقتی شما در این مورد از نیروهای نظامی‌آمریکا سوال میپرسید چه واکنشی نشان می‌دهند؟
او می‌گوید جوابشان جالب است. آن‌ها می‌گویند از این موضوع خبر داریم ولی نمیتوانیم توضیح دهیم یا قبول کنیم یا رد کنیم. چون ادعاهای زیادی وجود دارد که ایران نه تنها یک پهباد بلکه به بسیاری از آن‌ها دسترسی داشته است و آن‌ها را کنترل میکرده این در حالی است که آمریکا از آن‌ها خبر نداشته. 

مجری میگوید قصد ایران از گرفتن این پهباد‌ها این بوده که بداند چه فیلم‌ها یا عکس‌هایی را مخابره می‌کند. اما موضوع دوم این است که این پهباد‌ها را به زمین هدایت نکرده اند. 
-خبرنگار می‌گوید بله در واقع دقیقا همه چیزهایی که آمریکایی‌ها توسط پهباد‌هایشان در عراق و سوریه می‌دیدند. ایرانی‌ها هم دسترسی داشتند و می‌دیدیند. بدون اینکه در آن لحظه مرکز فرماندهی خبر داشته باشد.
در ادامه مجری از مایکل مالوف افسر سابق پنتاگون سوال می‌پرسد که شما باور می‌کنید کنترل پهباد‌ها توسط ایرانی‌ها امکان پذیر است؟
-او میگوید: بله علاوه بر این روش‌های هدایت نیروهایشان را از سیستم‌های ما بدست می‌آوردند. ایرانی‌ها این قابلیت را حداقل از سال 2011دارند آن‌ها توانستند پهباد 170 سازمان سایاه را به زمین هدایت کنند. سپس با مهندسی معکوس توانستند از آن استفاده کنند. علاوه بر تکنولوژی بسیار محرمانه آن، توانستند الگوریتم‌ها و منطق ارتباطی پهباد‌ها را هم کشف کنند. حتی یکی از ایرانی‌ها به من گفت اگر بتوانیم این توانایی را به حد عالی برسانیم می‌توانیم آن را بر روی کشتی‌ها و تجهیزات آمریکایی که هست انجام بدهیم.
مجری می‌پرسد چرا آمریکا باید پهباد‌هایش را از بین ببرد آیا پروتوکلی در این زمینه است؟
-جواب بله است مسلما اگر نتوانند برای حفظ پهباد کاری انجام دهند برای حفظ اطلاعات محرمانه باید آن را از بین ببرند.
سوال خیلی مهم دیگر از نظر مجری برنامه این است که آیا کسی از پنتاگون به خاطر این موضوع اخراج شد؟ چون واقعا آبرو ریزی بزرگی بوده است.
واقعیتش از اینکه ایرانی‌ها چنین امکانی داشته باشند تعجب کردیم آن‌ها از ضعف کد گذاری سیستم استفاده و پهباد رو هک کردند. گذشته از این آن‌ها نه از طریق سیستم بلکه ماهواره ای که آن را کنترل میکرد را هک کرده بودند.
 


پر بازدید ترین مطالب

نظرات
 
   
 

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.