توضیحات

مشاهده لیست کامل ویدئوهای قدرت نظامی ایران از نگاه رسانه های خارجی (17 کلیپ)

 

‏‫در این کلیپ بخش هایی از مستندی را مشاهده خواهید کرد که از شبکه CBS و با موضوع حمله حمله موشکی ایران به نیروهای آمریکایی در عین الاسد عراق پخش شده است. تصاویر ضبط شده با پهپاد از لحظه برخورد موشک ها به پایگاه عین الاسد. توصیف فرماندهان و نیروهای حاضر در عین الاسد از قدرت بالای موشک ها ایرانی و ...


روایت نظامیان آمریکایی از «جهنم عین‌الأسد»: فکر نمی‌کردیم زنده بمانیم.

«آلن جانسون» که هنگام حمله موشکی ایران به عین‌الاسد در این پایگاه حضور داشت به CBS گفت: (در پی موج انفجار) جریان هوای شدیدی به سمت من پرتاب شد. تمام شنوایی‌ام را از دست دادم. انگار زیر آب بودم. طعم خاک و مهمات را در دهانم حس می‌کردم. هر روز سردرد دارم و هنوز کابوس می‌بینم.

«جان هاینس» نیز می‌گوید: هنگامی که اولین موشک به زمین برخورد کرد مانند این بود که ناگهان خورشید طلوع کرده باشد. از درون بیسیم صدای «حمله شده، حمله شده» را می‌شنیدم. بیسیم را زمین انداختم و سوار خودرو شدم. در اثر انفجار درب‌های خودرو کوبیده شد و فقط غبار و آتش می‌دیدم.

«کنت مک‌کنزی» فرمانده تروریست‌های سنتکام هم گفت: این حمله‌ای بود که هرگز مشابهش را ندیده یا تجربه نکرده بودم. موشک‌های آن‌ها دقیق هستند. ما این را می‌دانستیم اما دیدنش متفاوت است. آن‌ها موشک‌ها را از فاصله قابل توجهی پرتاب کردند و آن‌ها تقریباً درست همان جایی فرود آمدند که می‌خواستند.

 

حمله موشکی ایران به عین الاسد
بخش‌هایی از مستند شبکه CBS

مجری کانال CBS برنامه MINUTES60: حمله سه شنبه شب آمریکا به شبه نظامیان وابسته به ایران آخرین فصل از روابط مسموم با ایران بود که با کشتن بزرگترین ژنرال ایرانی شروع و با حمله موشکی ایران به پایگاه نظامی‌آمریکا در عراق پایان یافت.
او می‌گوید این بزرگترین حمله موشک‌های بالستیک علیه آمریکایی‌ها در تاریخ بود.
در ادامه صحبت‌های سربازانی که در شب حمله ایران به پایگاه آمریکایی که 2000 آمریکایی آنجا حضور داشتند را نشان می‌دهد که سربازان درمانده شده و چاره ای جز فرار نداشتد. توصیف این افراد از وضعیتی که برایشان پیش آمد، قابل تامل است. این ترس نشان دهنده این است که ایرانیان اگر بخواهند می‌توانند حمله‌های قوی را مدیریت کنند که حتی پناهگاه‌های هیچ پایگاهی در برابر آن مقاومت نخواهد داشت.
علاوه بر این آن‌ها اعتراف کردند موشک‌های ایران بسیاتر دقیق هستند و ما تا کنون چنین حمله ای را تجربه نکرده بودیم.
 

 


پر بازدید ترین مطالب

نظرات
 
   
 

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.