توضیحات

چند سالی است سنّت بسیار ارزشمند و مورد تأکید اطعام غدیر در محله‌ها، در هیئت‌ها احیا شده و خیلی‌ها توجه پیدا کردند به ثواب با عظمت اطعام غدیر.
  شاید از آن سال‌های اوّلی که بحث اطعام غدیر مطرح می شد انتظار می رفت که یک دفعه‌ای شیوع بیشتری پیدا بکند، ولی هنوز به آن مقدار مطلوب نرسیده. بعضی از علما بودند مثل مرحوم ملکی تبریزی پول‌شان را در طول سال جمع می کردند که بتوانند یک افطاری ساده یک غذای مختصری به همسایگان، علماء و بستگان‌شان بدهند. به این اطعام باید اینقدر توجه کنیم که همۀ مردم دنیا بگویند چه خبر است؟ چرا روز غدیر در ایران هیچ‌کس در خانۀ خودش غذا نمی‌خورد و همه غذای مجانی دریافت می کنند؟
  دوستان‌مان اقدام کردند به اینکه برای اطعام غدیر در دو موقعیت شریف همّت بلندی داشته باشند و کار سنگینی انجام بدهند. یکی میدان امام حسین(ع) هست در تهران که اگر همّت بکنند مؤمنین، ما بتوانیم آنجا به صورت بسیار گسترده اطعام را داشته باشیم. یکی در صد و ده آشپزخانه‌ای که در مناطق سیل‌زده شناسایی شدند و اینها آمادگی دارند.
  امیرالمؤمنین علی(ع) حتماً قدردانی خواهند کرد از کسانی که غدیر را این‌چنین پاس می دارند. با اطعام که سفارش خود امیرالمؤمنین علی(ع) هست. این را امام رضا فرمود که امیرالمؤمنین علی(ع) فرمودند با اطعام غدیر را جشن بگیرید.

  دانلود فایل ویدئویی (کیفیت 10Mb - 720p)


پر بازدید ترین مطالب

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.