توضیحات

مشاهده لیست کامل ویدئوهای برجام و نکاتی که هرکس باید در مورد آن بداند! (18 کلیپ)

 

یکی از سرانی اصلاح طلبی که در مجلس رای آورده بودند و نائب رئیس اول مجلس آقای پزشکیان در اولین جلسه اعلام کردند تا برجام را شرح دهند....اما گویا هیچکس مفاد سند برجام را نخوانده بود! یکی از مدافعان سرسخت برجام آقای ابو ترابی امام جمعه موقت تهران بود که موضعی بالایی هم داشت اما وقتی تحلیل سند شروع شد عقب نشینی کرد.
آقای نبویان با قاطعیت می‌گوید نه تنها اعضای مجلس یا اساتید دانشگاه و حوزه علمیه... حتی سران تیم اجرایی برجام هم آن را نخواندند. اعضای تیم برجام آقایان ظریف، صالحی، کمالوندی، وحیدی نژاد و عراقچی بودند.
وی در اثبات حرف‌هایش می‌گوید من متن را خواندم و سه روز روی آن وقت گذاشتم تا ترجمه کنم. متوجه شدم اتحادیه اروپا را در نوشتار به دو صورت می‌توان نوشت که از لحاض حقوقی ثمر ببخش است.
EU/E3 به معنای اتحادیه اروپا و سه کشور آلمان انگلستان و فرانسه 
E3 فقط انگلستان آلمان و فرانسه

آقای نبویان عضو کمسیون مجلس می‌گوید بررسی به کمسیون ما آمده بود و من این موضوع را با آقای عراقچی در میان گذاشتم که چرا در متن قرار داد یک جا E3 آمده یک جا EU/E3 آمده؟ در کمال نا باوری گفتند اشکال تایپی است!
این تفاوت در بند Q بخش Accecc کلمه Military به معنای نظامی. که بند‌های 74 تا 78 را شامل می‌شود. این در صورتی است که آقای کمالوندی سخنگوی تیم مذاکره کننده برجام در مصاحبه‌های تلوزیونی اعلام کرده بود دسترسی نظامی‌را در برجام ندادیم. زمانی که واژه نظامی‌را به انگلیسی به او نشان دادیم ما را به این که چرا انگلیسی میخوانی متهم کرد!
آقای ظریف به مجلس در یک جلسه غیر علنی حاظر شد و از برجام دفاع کرد که ما هیج جا در برجام در بخش تحریم‌ها تعلیق را نیامده بلکه مال فقط لغئ خواستیم. این در صورتی است که دو واژه lift و terminate که معنای لغو دارد و و معادل واژه تعلیقق suspend
می‌باشد که آقایان دکتر نجابت و توکلی چهار کلمه به معنای تعلیق را به ظزیف نشان دادند. که او اظهار کرد که اصلا ندیده است! 
این کلمه در بند‌های 16.1، 16.3، 20.1 و 20.4 این کلمه آورده شده است. که با یه سرچ ساده قابل پیدا کردن است.


پر بازدید ترین مطالب

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.