توضیحات

مشاهده لیست کامل ویدئوهای برجام و نکاتی که هرکس باید در مورد آن بداند! (17 کلیپ)

 

جلسه هسته ای وین در پشت در‌های بسته ادامه داشت اعضای تیم کلافه و خسته اند در این جلسه هیچ کس موبایل همراه خود ندارد. اما هیچ کس حواسش به ساعت مچی یکی از اعضای تیم نبود. ساعتی که تقریبا تمام مذاکرات جلسه را ظبط کرده است. مقصد این فایل‌ها تا مدت‌ها نامشخص می‌ماند تا این که دری اصفهانی عضو تیم هسته ای که متهم به جاسوس است دستگیر می‌شود و اقرار می‌کند که محتوای جلسه را برا ی یکی از جاسوسین انگلیس ارسال کرده است.
افشای بحث‌های درونی تیم مذاکره کننده باعث شد بدانند که ایرانی‌ها چه می‌خواهند. و چگونه می‌توان راه رسیدن به خواسته‌هایشان را سد کرد. مراودات پولی و مالی وعدم دسترسی ایران به این مراودات یکی از آن‌ها بود
دری اصفهانی نمایندگی شرکت PWC انگلیس را دار دبی بر عهده دارد. شرکتی که سالهاست در زمینهنظارت و مراودات مالی نظارت می‌کند. برنامه این بود که برنامه FATF مورد تائکید دری اصفهانی قرار گیرد تا مشکل مالی ایران به ظاهر حل شود.
در ادامه دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزرات خزانه دار ی آمریکا دقیقا شرکتی را مسئول بر عملکرد ایران می‌کند در اجرای تعهدات خود در قبال FATF می‌کند که دری اصفهانی مسئولیت نمایندگی آن را در دبی دارد. این انتخاب عجیب دلایل قابل توجهی دارد
شناسایی به حساب‌های شخصی افراد خاص
شناسایی افراد دو تابعیتی در بانک مرکزی ایران و استخدام آن‌ها در نمیندگی شرکت PEC در دبی
دری اصفهانی یک دو تابعیتی است وی سال‌هاست پاسپورت کانادا را در اختیار دارد. ولی هیچ کس وقتی که وی با پیشنهاد اقایان نهاوندیان و صیف برای اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای راه پیدا کرده بود در باره تابعیت دوگانه او حرفی نزدند!
اما فقط دری اصفهانی دو تابعیتی حاضر در تیم نبود. فرد دیگری با عنوان مشاور بین الملل در کنار تیم هسته ای حضور داشته که مرور سابقه اش تردید‌هارا درباره او افزایش می‌دهد مشکان مشکور یکی از وکیلان بین الملای است که داوری پرونده‌های بسیاری را در این زمینه بر عهده داشته است. او ریاست دفتر مرکزی داوری تهران را از سال 84 تا 89 را داشته است. این مرکز اجرای پرونده‌های حقوقی بین الملی را بر عهده دارد. برخی حقوق دانان ایرانی مانند لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور روحانی در آن عضویت دارند.
نام دری اصفهانی اولین از طرف نماینده مشهد کریمی‌قدوسی که در مصاحبه ای از جاسوسی این افراد پرده برداشت. ایشان اعلام کرد علاوه بر دری اصفهانی برای سه نفر دیگر از اعضای تیم هسته ای حکم صادر شده ام آن‌ها خارج از کشور به سر می‌برند.
بخش حقوقی بین المل که به توافق نامه‌ها و قطع نامه‌ها مربوط می‌شود به این اشخاص واگذار شده بود.
اما این اولین بار نیست که نام مشکور در رسانه‌ها مطرح می‌شود نام وی اوایل دولت یازدهم در سال 92 بعضی روزنامه‌ها با اعلام حضور وزرای دولت در شرکت‌های خصوصی این مسئله مورد انتقاد قرار دادند. یکی از این افراد محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت معدن و تجارت بود. که به گفته آقای توکلی نماینده مجلس، عضو هیات مدیره بیش از 19 شرکت پتروشیمی‌است.
محمدرضا مشکور هم یکی از اعضای هیات مدیره شرکت پتروشیمی‌بوده است.
این نشان می‌دهد که این افراد با رابطه‌های دوستی در دولت یازدهم به تیم مذاکره کننده راه پیدا کنند به همین دلیل دو تابعیت بودن آن‌ها و استفاده آن‌ها برای طرف مقابل مورد توجه قرار نگرفته است.


پر بازدید ترین مطالب

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.